суббота, 9 февраля 2013 г.

речення з дієприкметниковим зворотом

правильно розставля роздлов знаки при дприкметниковому зворот;

пише правильно дприкметники з вивченими орфограмами;

визнача дприкметники активного  пасивного стану; засоби х творення;

знаходить в реченн дприкметник  дприкметниковий зворот, безособов дслвн форми на -но, -то;

вдрзня дприкметник вд прикметника;

зна значення дприкметника, його морфологчн ознаки, синтаксичну роль;

До вивчення теми «Дприкметник» державн вимоги до рвня загальноосвтньо пдготовки учнв так:

Аналз конкретних умов уживання дприкметникв, доцльнсть  доречнсть х використання у мовленн, добр синтаксичних синонмв все це повинно сприяти виршенню завдання нтенсифкац процесу доречного вживання дприкметникв у мовленн учнв. Осмислене виконання завдань, вдумливий аналз мовних фактв дасть учням можливсть усвдомлено засвоти вдомост про дприкметник.

Одним з найважливших аспектв у робот над оволоднням дприкметниковими формами  аспект стилстичний. Дприкметник ма яскраве стилстичне забарвлення. Особливсть дприкметника, що виражаться у можливост сполучення д  вказвки на ознаку в одному слов, збльшу його семантичну вагомсть, допомага позбутися багатослв я, служить для створення бльш лакончного висловлювання. Саме тому дприкметник особливо часто вживаться у науковому стил. Важливо показати семикласникам, що за допомогою дприкметника можна економно виразити думки, уживання х збагачу власне мовлення, робить його яскравшим, образншим.

Особливу увагу пд час вивчення дприкметника треба спрямувати на вироблення навичок спонтанного вживання дприкметникових форм  конструкцй у мовленн школярв, на формування артикуляцйних та нтонацйних навичок семикласникв.

Обмежена абстракця значення дприкметникв ускладню спввдносити значення з явищами дйсност, а це виклика труднсть у засвонн його граматичних категорй. Наслдком може стати несформовансть граматичних  мовленнвих навичок.

Слд диференцювати дприкметники  прикметники, утворен вд дслвних основ. Вони рзняться насамперед особливостями творення. Так, слова стиглий, талий, спвучий; переможний, передплатний прикметники, бо перш утворен вд безпрефксальних основ (пор.: стигл яблука достигл яблука), друг вд основ нфнтива, а не тепершнього часу (пор.: спвати спвучий, спвайуть спвайучий) трет суфксом -н-, який стоть псля приголосного, а не -ен-, що додаться до основи на и,  або приголосний (пор.: перемогти переможний, перемогти переможений). Виконуючи вправи на розрзнення дприкметникв  спльнокореневих прикметникв, учн мають враховувати наведен вище вдмнност.

вдмннсть у наголошенн (у дприкметникв наголошен корен, у прикметникв суфкси): в арений  вар ений, к опчений  копч ений.

наявнсть у дприкметникв залежних менникв  дслв: колекця вишитих рушникв  вишит власними руками рушники;

вдмннсть у значенн (ознака постйна й тимчасова): люблю квашен яблука  наквашен яблука;

За семантичними особливостями, словозмною, синтаксичною роллю дприкметники дуже близьк до прикметникв  дуже часто переходять у прикметники. Тому диференцацю дприкметника  прикметника необхдно проводити на всх уроках, особливо важливо пдсумувати на заключних. Семикласники усвдомлюють основн ознаки, що вдрзняють дприкметники  прикметники:

У лнгвстичнй лтератур снують рзн погляди на дприкметник. Деяк мовознавц вважають його окремою частиною мови. Вузвськ та шкльн пдручники традицйно квалфкують дприкметник як особливу форму дслова. Проте вдумливий аналз значення дприкметника, морфологчних  синтаксичних особливостей породжу в учнв певн сумнви  запитання. У процес вивчення дприкметника в семикласникв виникають труднощ у засвонн незнайомо ранше конструкц  форми. Учням важко квалфкувати дприкметники, плутаючи х з прикметниками.

Вивчення дприкметника на уроках рдно мови у 7 клас- Валентина Новосьолова, мол. наук. спвробтник лаборатор навчання укрансько мови ¶нституту педагогки АПН УкраниДприкметник як особлива форма дслова характеризуться особливою семантикою (вказу на ознаку предмета за дю), граматичними формами роду, числа, вдмнка, виду, часу, синтаксичними ознаками (викону функцю означення, рдше присудка у реченн, може мати при соб залежн слова додаток  обставину), стилстичними властивостями (ма книжний характер).

Укранська мова  лтература в школ: Вивчення дприкметника на уроках рдно мови у 7 клас

Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /virtualhost/www/www.ukr-in-school.edu-ua.net/include/config.php on line 54

Комментариев нет:

Отправить комментарий